Welcome to Alkhaleej Training and Education Company - Test

Blog

تطبيق "توكلنا" ....أصبح إلزاميًا

تطبيق “توكلنا” ….أصبح إلزاميًا في مصالح عدة، تعرف عليه!

أصبح وجود تطبيق (توكلنا) على هاتفك الجوال وتفعيله شرطًا إلزاميًا لتتمكن من دخول عدة مصالح حكومية وغير حكومية – من ضمنها معاهد ومنشأت شركة الخليج للتدريب والتعليم-

فما هو تطبيق توكلنا وكيف تستخدمه؟

ماهو تطبيق توكلنا؟

تطبيق توكلنا هو تطبيق رسمي حكومي ومجاني، تم اعتماده من قبل وزارة الصحة السعودية، والكثير من الوزارات السعودية من أجل المساعدة في الحد من انتشار فيروس كورونا، حيث تم بناءه و تطويره من قبل المركز الوطني للمعلومات، ويقدم التطبيق عدد ضخم من الخدمات والمعلومات التي ساهمت في الحد من انتشار الفيروس والتصدى له.

يقدم التطبيق خدمات صحية مثل خدمة )الجواز الصحي( وهي خدمة تؤكد أن الشخص قد أكمل جميع الجرعات الخاصة بلقاح كورونا  وغيرها من الخدمات الصحية، كما أن التطبيق يقدم خدمات عامة مثل خدمة (المحفظة الرقمية) وهي خدمة تمكن من استعراض الوثائق الرسمية للمستخدم مثل الهوية الوطنية والإقامة رقميًا وعشرات الخدمات الأخرى.

كيف أستخدم تطبيق توكلنا؟

يمكنك البدء في استخدام التطبيق عن طريق اتباع الخطوات الآتية:

  • حمل التطبيق على هاتفك من خلال متجر التطبيقات.
  • قم بفتح التطبيق على هاتفك الجوال وانقر على (تسجيل جديد).
  • اكتب رقم الهوية الوطنية أو رقم الإقامة للمقيمين.
  • كتابة رقم هاتفك بدقة، حيث أن هذه الخطوة مهمة جدًا لربط التطبيق ببياناتك على منصة (أبشر).
  • كتابة تاريخ الميلاد، ثم الموافقة على الشروط.
  • إدخال كلمة المرور ويجب ألا تقل عن 12 خانة بها حروف إنجليزية كبيرة وصغيرة وأرقام وعلامات.
  • حدد مكان الإقامة على الخريطة بشكل مفصل.
  • يجب الإجابة على جميع الأسئلة.
  • قم بتحديد التابعين والمكفولين المتواجدين في نفس منطقة الإقامة مع كتابة البيانات.
  • النقر على ابدأ للحصول على خدمات التطبيق.

مدير مكتب التعليم العالمي والأجنبي يزور فرع شركة الخليج للتدريب والتعليم ميدانيًا لأول مرة بعد الجائحة.

شَرُف فرع شركة الخليج في مكة المكرمة بالزيارة الميدانية من سعادة الدكتور/ عمر بن حامد سليماني مدير مكتب التعليم العالمي والأجنبي بمكة المكرمة وسعادة الأستاذة/ منال بنت أحمد مطر مديرة إدارة المعاهد والمراكز الخاصة.

قام باستقبال هذه الزيارة -الأولى من نوعها بعد الجائحة – مدير الفرع الأستاذ/ فهد بن عبد الله بخش، تأتي هذه الزيارة لدعم ومساندة المعاهد الخاصة لتعزيز وإعادة فتح وتشغيل دورات اللغة الانجليزية وتقديم كافة الخدمات والتسهيلات اللازمة.

كما قام مدير مكتب التعليم العالمي والأجنبي بأخذ جولة في المبنى وقاعاته وكافة أرجاء المعهد، ومتابعة تطبيق كافة الإجراءات الاحترازية والصحية والتباعد المطلوب في القاعات لسلامة متدربينا.

والجدير بالذكر إن كافة مراكز شركة الخليج للتدريب والتعليم طبق كافة إجراءات السلامة الموصى بها من وزارة الصحة لضمان سلاسة سير العملية التعليمة بسلامة وبنفس الكفاءة بعد العودة إلى التدريب الحضوري.

وقد أثنى سعادة الدكتور/ عمر بن حامد سليماني وسعادة الأستاذة/ منال بنت أحمد مطر على أداء فريق عمل مكة المكرمة من مدربين وإداريين، وكذلك على كل ما يقدمه الفرع من خدمات وإرشادات لطلاب اللغة الإنجليزية.

السعودية تستضيف قمة العشرين للمرة الأولى في تاريخها

في ظل التطورات المتسارعة بالمملكة، يُسعدنا أن نشارككم فخرنا بالحدث الاقتصادي الأهم الذي تستضيفه المملكة في غضون يومين؛ حيث تستضيف قمة مجموعة العشرين لأول مرة بالمملكة وثاني مرة في الشرق الأوسط.

مجموعة العشرين هي المنتدى الرئيس للتعاون الاقتصادي الدولي وتضم قادة من جميع القارات ويمثلون دولًا متقدمةً وناميةً. وتمثل الدول الأعضاء في مجموعة العشرين، مجتمعةً، حوالي 80% من الناتج الاقتصادي العالمي، وثلثي سكان العالم، وثلاثة أرباع حجم التجارة العالمية. ويجتمع ممثلو دول المجموعة لمناقشة القضايا المالية والاجتماعية والاقتصادية

وتنطلق القمة يوم 21 نوفمبر وتستمر لمدة يومين، وتعقد هذا العام من خلال تقنية الفيديو الافتراضية.

نتمنى لوطننا المزيد من الرفعة والتقدم والرخاء.

الخليج للتدريب والتعليم تفتح أبواب التسجيل للحصول علي شهادة الدبلوم تزامنًا مع عودة الحضور التدريبي بالفروع

بالتزامن مع عودة الحضور التدريبي لفروع شركة الخليج للتدريب والتعليم في مراكزها (نيوهورايزن – دايركت إنجلش ونيودايمنشن)، تُفتح حاليًا أبواب التسجيل للحصول علي شهادات الدبلومات المُقدمة من فروع شركة الخليج للتدريب والتعليم، والتي ستخلق فرصًا عديدة وخيارات متنوعة تحقق استكمال الشباب والشابات لدراستهم المهنية والعليا داخل المملكة وخارجها عبر تقديم مجموعة من البرامج التعليمية المتطورة التي تساعدهم علي  تحسين أوضاعهم الوظيفية والمهنية.

وأوضح الأستاذ إسماعيل آل حسين، نائب أول الرئيس لقطاع التدريب في شركة الخليج للتدريب والتعليم، أنه  بمناسبة عودة التدريب الحضوري لفروع التدريب تم طرح عرض 25% عند التسجيل على أحد الدبلومات المقدمة من  فروع شركة الخليج للتدريب والتعليم (دبلوم شبكات الحاسب – دبلوم برمجيات الحاسب –  دبلوم المحاسبة – دبلوم إدارة الأعمال – دبلوم إدارة الموارد البشرية). مؤكدًا على تميز دبلومات شركة الخليج للتدريب والتعليم بمواكبتها لاحتياجات سوق العمل، وتلبيتها لمتطلبات العصر، من خلال منظومة تعليمية متطورة تعتمد على استراتيجيات تستشرف المستقبل ولاتتجاهل الواقع. عدا عن الكادر التعليمي والتدريبي المتخصّص ذو الخبرات العلمية والعملية، والوسائل التعليمية والمعامل المتطورة.

الجدير بالذكر أن شركة الخليج للتدريب والتعليم تُدرب ما يزيد على 52 ألف متدرب ومتدربة سنويًا في كلا القطاعين العام والخاص عبر مراكزها المنتشرة بمستوى المملكة.. كما تملك الشركة حقوق امتياز مراكز نيوهورايزن لتدريب الكمبيوتر ودايركت إنجلش للغة الإنجليزية ونيودايمنشن للتدريب الإداري داخل المملكة والشرق الأوسط.

يمكنكم التسجيل الآن في برامج دبلوم الخليج للتدريب والتعليم عبر الرابط التالي

Technical and Vocational Training Corporation honours Alhaleej Training & Education Company’s Mecca branch

The general management of the TVTC (Technical and Vocational Training corporation) in Mecca under the leadership of Mr. Faisal Bin Okeil Kadsah has honored Alkhaleej Training Mecca branch under the leadership of Mr. Fahd Bakhsh because of their remarkable participation in (At’aa
Training Initiative) that was launched by TVTC in association with the national training centers and institutes in Mecca. They’ve provided free online live courses in the second training semester for 2020, around 393 courses in many different fields with accredited certificates to the trainees along the holy month of Ramadan

نيوهورايزن ضمن أفضل 30 مؤسسة تقدم خدمات تعليمية على مستوى العالم

حصلت نيوهوراين بالمملكة العربية السعودية على اعتماد موسسة LPI لعالمية ضمن أفضل 30 مؤسسة تقدم خدمات تعليمية إلكترونية على مستوى العالم لعام 2020، وذلك بسبب

  • تزويد عملائها بأفضل حلول تدريبية وخدمة ممكنة.
  • الالتزام بخطة تطوير مدتها 12 شهر لتحقيق التحسين المستمر للأداء.
  • كوادرها البشرية المتميزة والمواد العلمية المعتمدة

وعبر الأستاذ/ خالد الدريعان نائب الرئيس للوكالات والتطوير في شركة الخليج للتدريب والتعليم عن فخره الشديد بالإنجاز الكبير والتكريم الذي حصلت عليه مراكز نيوهورايزن ضمن أفضل المؤسسات التدريبية في العالم على مستوى الخدمات المقدمة والدورات التدريبية، وتشجيع قيمة العميل، وتكامل الأعمال، وإدارة الجودة وتطوير الأشخاص، كما أكد تقديره الشديد لهذا التكريم والاستمرار في العمل بجد لمساعدة الأفراد والمؤسسات على تطوير أدائهم من خلال حلول مبتكرة تناسب مجال الأعمال الخاص بهم.

وبما أن عام 2020 كان عامًا فريدًا ومليئًا بالتحدي بسبب تداعيات فيرورس كورونا المستجد، والتي أثرت على كافة قطاعات الأعمال حول العالم، وأجبرت الكثيرين على العمل من المنزل، وبالتالي تراجع التدريب داخل مراكز التدريب إلى صفر، وارتفع الطلب على التدريب عن بعد بشكل كبير، ومع ذلك فإن العديد من المؤسسات التي لديها خبرة طويلة في تقديم خدمات تعليمية وتدريبية داخل مراكزها تأثرت كثيرًا ولم تستطع الصمود والتكيف مع هذا التحول المفاجئ، وهو ما جعل لنيوهورايزن ومثيلاتها ممن تم اختيارهم في هذا التقييم فرصة ذهبية؛ لأنهم استطاعوا إعداد خطة نجاح بديلة وسريعة تشمل التكيف مع هذا التحول وتقديم حلول تدريبية متميزة عن بعد، واستكمال خدماتهم التدريبية على أعلى مستوى، في عالم لم يصبح فيه أي شئ مضمونًا ولكن الضمان الوحيدة هو القدرة على إدارة الأزمات والتكيف مع المتغيرات المختلفة.

وقدمت مراكز نيوهورايزن لهذا العام تجربة تدريب متميزة شملت خيارات متنوعة من بينها التدريب عن بعد في دورات تتم بشكل مباشر وتفاعلي بين المعلم والمتدربين في مجال تقنية المعلومات، كما قدمت أكبر مكتبة إلكترونية في الشرق الأوسط  تضم دورات تدريبية متاحة في أي وقت لدراستها من خلال مواد فيديو وكتب واختبارات.

Free courses for the health sector’s heroes from Al Khaleej Training and Education

All you need to know Bug bounty programs

It’s such a big world, all you know about it is just small peels, that world where the information, data, and Programming Languages are the Kings, and this infinit digital world, as many worlds has good and bad sides. A bad side like Hackers, dangerous viruses, and vulnerabilities. and a good side is Whoever devotes all his time and effort to fire as well on the sites and networks..

On our topic today, we will talk about bug hunters, and what it is

A bug bounty is:

A deal offered by many of big software companies, that the individuals receive rewards and for haunting  bugs or software vulnerabilities.

These deals enable developers to discover and resolve vulnerabilities before the company knows about them, which helps to avoid abuse, and on top of those companies are Microsoft, Google, and Apple.

 Beginnings ..

The first technology companies to offer rewards for security vulnerabilities that discovered in their systems were the companies of web browser developments, they announced financial and moral rewards for those programmers who find weaknesses in programming code, and the beginning was from Netscape in 1995 and Mozilla did the same In the year 2004.

Cybersecurity

Before we get into the definition of bug hunters, let us present to you the science of cybersecurity or computer security which is a branch of technology known as information security, and it aims to protect information and property from theft, corruption, or accidents.

Who is the bug hunter?

Known as an ethical hacker, or a white-hatted hacker, who practices what is known as “ethical hacking” The term used in the IT world for a person whose values ​​oppose violating other intellectual property.

An ethical hacker focuses on protecting systems, unlike a black hat hacker who tries to crack them, and he is also authorized to use prohibited means to address the security risks of computers and networks.

Types of vulnerabilities detection

discovering vulnerability is split into two parts, the first is through programs and annual competitions launched by the companies themselves, and the other part is from regular users who do this at any time.

But in the second case, you must know the law and what is the punishment for any matter you will do. In the United Kingdom, under the Computer Misuse Act, unauthorized access is a crime even if the door is wide open, so hackers and talented people in this field must understand the law and to what How extent risky.

Big numbers for Bug bounties

In April 2018, the company known as Oath Inc gave 400,000  USD to 40  participants in the H1-415 event organized by HackerOne and Oath / Verizon Media, which owns Yahoo and AOL, allocated another  400,000  USD at a separate event in November 2018 for programmers who identified 159 critical security vulnerabilities.

After the success of the events, the company created a bug bonus program, through which5  million USD was paid in 2018 to hackers and researchers who found errors from various threat levels across multiple platforms.

The most famous companies

Many companies around the world offer events to discover security vulnerabilities in their systems. For example, Microsoft has provided financial rewards for the discovery of security vulnerabilities for two million dollars in 2018.

And Google has its vulnerabilities bonus program since 2010, more than $ 15 million has been paid out, of which $ 3.4 million was awarded in 2018  1.7 million USD of which focused on error detection in the Android operating system and the Chrome browser).

And Facebook paying for the bug bounty program on thier social network since its creation in 2011, it has paid more than 7.5 million USD.

Finally, Tesla joined to the marathon to and programmers and hunters and promised if someone breaks into its electric cars will get a car and a million USD.

The most famous Arab bug hunters

The Egyptian security expert, Mohamed Ramadan, is one of the honor list of the most prominent ethical hackers who discovered software errors or gaps in Facebook, as well as the Moroccan Amin Al Sharai, the Egyptian Mohamed Abdel Baset Al-Nubi, and finally, the Palestinian programmer Khalil Shreteh, who was could writing on the wall of Mark Zuckerberg, the founder of Facebook To prove to the site management that there is a security vulnerability that enables it to be discovered, allowing any social network user to write on the wall of any other user without his consent.

Deputy Director-General of the General Organization for Technical and Vocational Training appreciates Alkhaleej Training and Education for i supporting the deaf

In appreciation of the efforts of Alkhaleej Training and Education in the field of training the deaf, the Deputy Director of the General Organization for Technical and Vocational Training in the Asir region Dr. Ahmed Ayed Al-Mureea has visited the Alkhaleej Training and Education, in Al-Rashed Mall and he was welcomed by the Director of Alkhaleej Training and Education Professor. Imad MadkhaliAl-Mureea checked the progress of the training and he visited the deaf trainees at Alkhaleej Institute.

the course was provided as a part of our social responsibility from Alkhaleej Training and Education for 38 trainees to make them study for three months accredited the General Organization for Technical and Vocational Training and with the support of Alkhaleej Institute with a team of sign language interpreters.on the other hand, Al-Mareaa gave his full thanks and appreciation to Alkhaleej Training and Education Company for their initiative in social responsibility, and for their prominent role in serving associations specializing in the field of special needs in the ‘Asir region, wishing them all the best of success.

Mr. Imad Madkhali, The Branch Manager ,expressed that it is a part of social responsibility and initiative for the deaf , which has taken a very great interest in Alkhaleej Training and Education Company to train and qualify them for the market, and to enable them to obtain advanced certificates in their educational and career life.
and according to the directions of our generous country towards the contribution of the private sector in supporting and civilizing its valued people.

The General Directorate of Prisons honors Alkhaleej Training & Education’s Mecca branch

Mecca branch represented by Mr. Fahd Abdullah Bakhsh branch’s manager received a certificate of appreciation from the Ministry of Interior and the General Directorate of Prisons in Mecca Region, represented by Lieutenant Colonel
Mohammed bin Abdullah Al-Zahrani, Director of the General Administration of the holy capital for the fruitful cooperation in various training fields and applied aspects of training.
Mecca branch has contributed in providing training for the staff members in fields like computer and administrative work using the most up-to-date training methods.
It is worth mentioning that, this wasn’t the first cooperation between Alkhaleej Training & Education and the General Directorate of Prisons, and this trust is in appreciation of the company’s efforts with the Saudi Ministry of Interior regarding the sustainable development for the ministry’s staff members.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!